Bowenteknikk

Bowenteknikken er en trygg, skånsom og dyptvirkende behandlingsform som kan benyttes på alle mennesker, uavhengig av alder og fysisk form.

Bowenteknikk – det ultimate innen holistisk terapi !

Hva er Bowenteknikken?

Bowenteknikken kan med fordel benyttes i behandling av blant annet:

• Arm-, albue- og håndleddsplager
  • Barnløshet
  • Bekken problemer
  • Fordøyelsesbesvær
  • Graviditetsubehag
  • Hodepine/Svimmelhet
  • Hofteproblemer
  • Idrettsskader
  • Kjeveproblemer
  • Kne- og ankelproblemer
  • Luftveisplager
  • Menstruasjonsproblemer
  • Muskel- og leddsmerter
  • Nakke- og skulderplager
  • Ryggplager
  • Stress og belastningsplager
  • Søvnproblemer
  • Urinveisplager

Behandlingsformen er holistisk. Det vil si at den henvender seg til hele mennesket og ikke bare mot symptomer. Den virker inn på det fysiske, det kjemiske, det følelsesmessige og det mentale aspekt hos klienten. Slik er teknikken unik i all sin enkelhet – enten det gjelder behandling av et spesielt problem eller vedlikehold av god helse.

• Balanserer kroppens muskel – og skjelettsystem
  • Stimulerer kroppens blod- og lymfesituasjon

Bowenteknikken og barn:
Barn kan få Bowenbehandling fra de er nyfødte. Teknikken påfører ikke smerter og utgjør ikke noen annen form for risiko, selv ikke på små barn.
Eksempler på plager hos barn hvor Bowenteknikken har vist seg å virke veldig bra:

• Hudproblemer
  • Idrettsskader
  • Knipsmerter pga luft i magen/kolikk
  • Konsentrasjonsproblemer
  • Sengevæting
  • Sprutgulping
  • Søvnproblemer
  • Voksesmerter
  • Øre, nese og halsproblemer

En manuell behandlingsform som gir kroppen mulighet til å helbrede seg selv!

En Bowenbehandling består av en rekke lette og skånsomme grep mot huden, over muskler og sener. Disse grepene utløser vibrasjoner som når helt ned på cellenivå og minner kroppen om hvordan den kan helbrede seg selv. Dette fører igjen til bedre energiflyt, blodsirkulasjon og bevegelighet.
Avfallsstoffer og gammel programmering frigjøres, avgiftning iverksettes og det bringes balanse i organer og vev. De fleste klienter trenger et mindre antall behandlinger, selv om dette selvfølgelig avhenger av problemenes art og varighet.
Man trenger ikke være syk for å ha glede av en Bowenbehandling. Mange som har god helse tar regelmessige behandlinger for å vedlikeholde balansen i kroppen. Erfaring viser at idrettsutøvere som har fått Bowenbehandling har forbedret sine resultater, og ved skader fått forkortet restitusjonstiden betydelig.

Eirin er én av to Bowenterapauter i Sør-Trøndelag.  Mer info om Bowen finner du her >>